jump to navigation

Rahsia Hari Lahir Dalam Hidup March 26, 2008

Posted by seasonlite in Petua@Tips.
2 comments
Rahsia Hari Lahir Dalam Hidup
  Posted on Wed 30 Nov 2005 by MiraKimura (439 reads)
Rahsia Hari Lahir Dalam Hidup 1. Hari Lahir pada 1, 9 & 24 Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif.
Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra.
Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan.
Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya.
Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai.
Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya.
Jadi hati-hati kadang kala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

———————————————-
2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30

Orangnya perasa dan mudah tersinggung.
Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah.
Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah.
Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati oleh orang yang benar-benar dicintainya.
Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu-buru dalam bertindak.
Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.
Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

—————————————-
3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini.
Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya,
dia akan mengamuk dengan hebat.
Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab.
Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul.
Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk dimengertikan.
—————————————–
(more…)

Personaliti Diri Mengikut Bulan Kelahiran March 26, 2008

Posted by seasonlite in Petua@Tips.
3 comments
Personaliti Diri Mengikut Bulan Kelahiran

  Posted on Wed 30 Nov 2005 by MiraKimura (391 reads)

Januari – Februari – Mac – April – Mei – Jun – Julai – Ogos – September – Oktober – November – Disember

JANUARI

* Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
* Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
* Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
* Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
* Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
* Pandai mengambil hati orang lain.
* Pendiam kecuali telah dirangsang.
* Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
* Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
* Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
* Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
* Cukup sayang pada kanak-kanak.
* Suka duduk di rumah.
* Setia pada segala-galanya.
* Perlu belajar kemahiran bersosial.
* Sifat cemburu yang sangat tinggi

FEBRUARI * Berfikiran abstrak.
* Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
* Bijak dan pintar
* Berpewatakan yang mudah berubah.
* Mudah menawan orang lain.
* Agak pendiam.
* Pemalu dan rendah diri.
* Jujur dan setia pada segalanya.
* Keras hati untuk mencapai matlamat.
* Tidak suka dikongkong.
* Mudah memberontak apabila dikongkong.
* Suka kegiatan yang lasak.
* Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
* Mudah mempamerkan marahnya.
* Tidak suka benda yang remeh-temeh.
* Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
* Sangat berani dan suka memberontak.
* Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka hiburan dan sukan.
* Suka benda yang bersifat seni.
* Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
* Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
* Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
* Belajar untuk mempamerkan emosi

(more…)

Kasih Sayang Mengikut Bulan Lahir March 26, 2008

Posted by seasonlite in Petua@Tips.
1 comment so far
Kasih Sayang Mengikut Bulan Lahir
  Posted on Wed 30 Nov 2005 by MiraKimura (419 reads)
Kasih Sayang Mengikut Bulan Lahir
Januari- Mudah jatuh cinta.
– Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati.
– Pandai mengambil hati pasangannya.
– Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
– Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
– Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya.
– Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.——————————————————————Febuari
– Sukar untuk jatuh cinta .
– Amat hormat kepada pasangan.
– Amat suka memikat pasangan.
– Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
– Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
– Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu) .
– Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
– Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.

—————————————————-

Mac

– Mudah menawan hati pasangannya.
– Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
– Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati.
– Sangat baik dalam menjaga perhubungan.
– Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
– Perasaan cemburu yang minima.
– Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
– Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
– Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.

—————————————————–

(more…)

Personaliti Diri Mengikut Warna March 26, 2008

Posted by seasonlite in Petua@Tips.
3 comments
Personaliti Diri Mengikut Warna
  Posted on Wed 30 Nov 2005 by MiraKimura (410 reads)
December 23rd~ January 1st = RedJanuary 2nd ~ January 11th = OrangeJanuary 12th ~ January 24th = YellowJanuary 25th ~ February 3rd = PinkAugust 5th ~ August February 4th ~ February 8th = Blue

February 9th ~ February 18th = Green

February 19th ~ February 28th = Brown

March 1st ~ March 10th = Aqua

March 11th ~ March 20th = Lime

March 21st = Black

March 22nd ~ March 31st = Purple

April 1st ~ April 10th = Navy

April 11th ~ April 20th = Silver

April 21st ~ April 30th = White

May 1st ~ May 14th = Blue

May 15th ~ May 24th = Gold

May 25th ~ June 3rd= Cream

June 4th ~ June 13th = Grey

June 14th ~ June 23rd = Maroon

June 24th = Grey

June 25th ~ July 4th = Red

July 5th ~ July 14th = Orange

July 15th ~ July 25th = Yellow

July 26th ~ August 4th = Pink

13th = Blue

August 14th ~ August 23rd = Green

August 24th ~ September 2nd = Brown

September 3rd ~ September 12th = Aqua

September 13th ~ September 22nd = Lime

September 23rd = Olive

(more…)

CCTV March 23, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
2 comments

 

Closed Circuit Television (CCTV) is the use of video cameras to transmit signal to a specific, limited set of monitors. It differs from broadcast television in that the signal is not openly transmitted, though it may employ point to point wireless links. CCTV is often used for surveillance in areas which need monitoring, such as banks, casinos, airports, military installations and convenience stores. Increasing use of CCTV in public places has caused debate over public surveillance versus privacy. In industrial plants, CCTV equipment may be used to observe parts of a process that are remote from a control room, or where the environment is not comfortable for humans. CCTV systems may operate continuously or only as required to monitor a particular event.

Monitoring for safety

A CCTV system may be installed where an operator of a machine cannot directly observe people who may be injured by unexpected machine operation. For example, on a subway train, CCTV cameras may allow the operator to confirm that people are clear of doors before closing them and starting the train. Operators of an amusement park ride may use a CCTV system to observe that people are not endangered by starting the ride. A CCTV camera and dashboard monitor can make reversing a vehicle safer, if it allows the driver to observe objects or people not otherwise visible.

Apa dah Jadi? March 22, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
2 comments

Rajinnya mereka ini melakukan xtvt xtvt yg berfaedah…tapi,btul ke ni??

 

Lerr…rupanya wat keje lain yer…^_^ haa…nak report…baru tau…

Ingatkan santai berilmu spt abg Ujang pnh nyatakan,tapi…Ishh..ishh…

Ada tak sapa2 yg betul2 wat keje yg sepatutnya? yg Educate skit.bkn Entertain..ada??

Ada jugk rupanya…Alhamdulilah…sejuk mata kita memandang kan? rajinya si Ayu ni edit mengedit klik mengklik, pikir memikir, mengupgradekan Blognya…ehh..ehh..ada sorang lg la…sapa tu?!

Fuuh…awek Sarawak rupanya…^_^ mmg stylo betul dia ni..rajin menuju kedepan dr org lain…lihatlah blog nya itu…edit smbil tersenyum simpul rapi ceria dgn kerjanya yg berILMIAH…teruskan usahamu, saudari tuuuut….segala maklumat dirahsiakan…gmbr2 tersebut hanyalah lakonan shj dan diadaptasikan dr TEKS kpd VISUAL shj🙂

Jalur USIM March 22, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
3 comments

Insan-insan di atas berdiri penuh semangat menaikkan nama negara sekaligus pada masa yang sama mengharumkan nama USIM…

 Syabas di ucapkan kpd insan2 di atas …kamu lah pejuang kami…kamu la hero kami..oops..ada heroin jugak..^_^ segala-segalanya terletak ditanganNya…

Kita hanya mampu utk merancang,tp yang menentukan hanyalah Ilahi..^_^

Indahnya Islam March 22, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
add a comment

Dalam bab-bab awal, kita telah melihat contoh dan bukti yang membantu kita merenungkan dan memahami kekuasaan dan kebesaran Allah. Mengapa Allah menganugerahi kita dengan kemampuan berpikir dan mencari sebab sesuatu? Agar kita mengenal-Nya. Allah juga menurunkan untuk kita kitab suci untuk memperkenalkan diri-Nya. Dia menyampaikan apa yang dikehendaki-Nya dalam kitab suci itu. Allah menugaskan dan mengutus orang-orang yang menjadi contoh untuk manusia dengan amal perbuatan yang terpuji. Melalui para utusan ini, pesan sesungguhnya dan wahyu dari Allah menjadi petunjuk untuk umat manusia.Sulit mengetahui dengan pasti berapa banyak rasul yang diutus oleh Allah, meskipun ada hadits yang menyebutkan bahwa, misalnya, ada 313 orang rasul, sedangkan nabi jumlahnya lebih besar lagi sepanjang sejarah. Kita hanya tahu nama-nama nabi yang disebutkan di dalam Al Qur’an, wahyu terakhir yang diturunkan oleh Allah. Allah memberikan pengetahuan untuk kita tentang kehidupan para nabi agar kita bisa memahami amal perbuatan mereka. Melalui para rasul yang diutus-Nya, Allah menyampaikan kepada kita jalan hidup yang benar dan bagaimana bersikap dengan baik di dunia ini. Hanya melalui wahyu Allah itulah, kita bisa mengetahui bagaimana kita bersikap, dan perbuatan apakah yang lebih baik dan lebih sesuai dengan nilai-nilai Al Qur’an. Hanya melalui wahyunya itulah kita bisa mengetahui perbuatan yang diridhai oleh Allah dan diganjar dengan pahala tak terbatas, maupun perbuatan yang menyebabkan hukuman dari-Nya.Di dalam Al Qur’an, Allah memberi tahu kita bahwa sepanjang sejarah Dia mengutus rasul-rasulnya kepada seluruh umat, dan para rasul itu memberi mereka peringatan. Para rasul ini mengajak umatnya untuk menyembah Allah, untuk berdoa kepada-Nya dan melaksanakan perintah-Nya. Dia juga menjelaskan kepada mereka bahwa jika tidak begitu, mereka akan dihukum. Singkatnya, mereka memperingatkan orang-orang tak beriman bahwa mereka akan diberi balasan. (Surga dan Neraka akan dibahas dengan lebih terperinci dalam bagian berikut.) Wahyu-wahyu Allah sebelum Al Qur’an sudah tidak asli lagi, karena orang-orang bodoh dan orang-orang yang berperilaku tercela mengubahnya dengan kata-kata mereka sendiri dan bagian tambahan dari mereka. Oleh sebab itu, kitab aslinya, wahyu sebenarnya yang mula-mula disampaikan kepada para rasul, sudah tidak ada lagi saat ini. Akan tetapi, Allah telah menurunkan kepada kita Al Qur’an, kitab yang mustahil bisa diubah-ubah. Nabi Muhammad SAW, dan orang-orang Islam yang hidup setelahnya menjaga Al Qur’an dengan sangat baik. Al Qur’an begitu jelas sehingga semua orang bisa memahaminya. Ketika kita membaca Al Qur’an, kita bisa segera memahami bahwa ini adalah perkataan Allah. Al Qur’an, yang sepenuhnya tetap terjaga keasliannya, berada dalam perlindungan Allah dan merupakan satu-satunya kitab wahyu yang akan dipertanggungjawabkan oleh manusia pada Hari Pembalasan.Saat ini, seluruh umat Islam, di mana pun mereka berada, membaca Al Qur’an yang sama. Tidak ada satu perbedaan pun yang ditemui dalam satu kata atau hurufnya sekalipun. Al Qur’an yang diwahyukan pada Rasulullah SAW, dan dibukukan oleh Kalifah Abu Bakar RA dan kemudian dituliskan oleh Kalifah Usman RA yang hidup 1.400 tahun yang lalu, dan Al Qur’an yang kita baca sekarang adalah sama. Ada hubungan erat antara semuanya itu. Artinya, mulai semenjak Al Qur’an diwahyukan pada Nabi Muhammad SAW, Al Qur’an tetap terjaga seluruhnya. Ini karena Allah melindungi Al Qur’an dari orang-orang jahat yang berniat mengubahnya atau menambahkan bagian-bagian tertentu ke dalamnya. Dalam satu ayat, Allah memberi tahu kita bahwa Allah secara langsung menjaga Al Qur’an. “Sesungguhnya kami-lah yang menurunkan Al Qur’an, dan sesungguhnya Kami benar-benar memeliharanya” (QS Al-Hijr: 9)Kata ”Kami” dalam ayat ini berarti Allah sendiri. Tidak ada Tuhan selain Allah, dan Allah tidak punya sekutu. Dialah Allah Yang Maha Perkasa, Pencipta segalanya dan Zat Yang meliputi segala sesuatu dalam pengetahuan-Nya.

eeeee…. March 22, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
1 comment so far

Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com
Discount Magazine Subscriptions – Save big!

Check out my Slide Show! March 22, 2008

Posted by seasonlite in Mix Info.
1 comment so far